איפה משתלם להשקיע את האנרגיות כדי להפוך יותר מתעניינים ללקוחות משלמים
top of page
רוצה לראות פוסטים אחרונים?
רוצה לראות פוסטים נוספים? 
רוצה לדעת ראשונה על פוסט חדש שעולה, הטבות שיש ועדכונים?

אם עדיין לא נרשמת, בואי תרשמי לניוזלטר ותדעי ראשונה!

תודה שנרשמת!

רוצה לקבל מדריך במתנה?
מדריך לפרגון אורגני בפייסבוק.png
רוצה לפרגן בלייק בעמוד?
מעדיפה לקרוא לפי קטגוריה?
רוצה לחפש לפי תגיות?

איפה משתלם להשקיע את האנרגיות כדי להפוך יותר מתעניינים ללקוחות משלמים

למה האנרגיות נשרפות

נניח שהשקעתם באתר יפה לעסק ובקידום שלו, או שלא השקעתם בקידום שלו, אבל אתם כן משקיעים ומעלים סרטוני הדרכה לרשתות החברתיות, ואולי אתם מאלה שדווקא עושים לייבים אינפורמטיביים, או שאתם מאלה שכותבים בבלוג ומעלים בו תוכן באופן קבוע, ואתם מקפידים להעלות 2-3 פוסטים בשבוע.

ואחרי כל המאמץ הזה, אנשים מגיבים לכם פעם יותר, פעם פחות, ובסך הכל, אתם רואים שהתוכן שלכם מייצר עניין,

אבל בסופו של יום, אחוז המתעניינים שהופך להיות לקוחות משלמים, הוא אחוז ממש קטן.

איך זה שאתם משקיעים כל כך הרבה זמן ואנרגיה לשים את הערך המקצועי שלכם שם בחוץ, כדי להגדיל חשיפה, שיכירו וידעו מי אתם ומה יש לכם לתת, ובסוף זה לא מביא את התוצאות שאתם רוצים וזה רק משאיר אותכם מותשים?



זה לא בגלל שהתוכן שלכם לא נותן ערך מקצועי (כי אני בטוחה שלמדתם וצברתם הרבה ניסיון עם השנים),

וזה גם לא בגלל שאתם לא מספיק מתמידים לאורך זמן בלתת את הערך הזה (כי השיווק של העסק שלכם רץ כבר לא מעט זמן),

רוב הסיכויים שזה בגלל שאתם משקיעים את מרבית האנרגיות שלכם במקום הלא נכון.

זה כמו להשקיע בחכה מאוד מתקדמת ומתוחכמת, לבלות שעות בסירה קטנה בלב הים, אבל בסופו של יום זה עדיין להוציא מהמים דג אחד בכל פעם, במקום להשתמש ברשת שתוציא מהמים אל הסירה שלכם, הרבה דגים בבת אחת. בשביל להבין את הרעיון שעומד מאחורי זה, אני רוצה לדבר אתכם על שני מושגים: המרחב הציבורי והמרחב האישי.


שני מרחבים ומה שביניהם

"המרחב הציבורי", זה איפה שקהל היעד שלכם מסתובב - פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טיקטוק ובכלל מרחבי המרשתת. במרחב הזה אתם לפעמים יודעים מעט מאוד על המתעניינים. אתם יודעים את שם הפרופיל שלו, אולי כמה פרטים אישיים, ולפעמים אתם אפילו לא יודעים על קיומם של המתעניינים (אלה שרק קוראים את מה שאתם מעלים ולא משאירים לכם תגובה או כל סימן אחר).

חוץ מזה שההיכרות מאוד שטחית, העניין הוא שבמרחב הזה, קהל היעד שלכם נמצא בתוך ים של קהלים נוספים וים של בעלי מקצוע מאותו התחום שלכם (אם נמשיך את המטאפורה של הדיג).

קשה לבלוט פה, קשה לתפוס את תשומת הלב ועוד יותר קשה לעשות את זה לאורך זמן, עד שהקהל מכיר, מאמין ואוהב את מה שיש לכם לתת.

המרחב הדיגיטלי הזה הוא הכרחי וחשוב להיות בו, משום שהקהל שלכם בסופו של דבר מגיע גם מפה, אבל באותה המידה, חשוב לזכור שזה רק המקור להביא מתעניינים אל המרחב האישי, ולא להשקיע בו יותר אנרגיות מאשר האנרגיות שאתם משקיעים במרחב האישי.

"המרחב האישי", זה איפה שהקהל שלכם הופך לקהילה שלכם שמבוססת על היכרות יותר אישית. זה יכול להיות ברשימת התפוצה שלכם, בקבוצה שאתם מנהלים (פייסבוק/וואצאפ/פרונטלית) או בכל מקום שאתם יוצרים בו תקשורת אישית ישירה עם המתעניינים שמתעניינים במה שיש לכם לתת, ורוצים להישאר בסביבה שלכם כדי לקבל את זה.

במרחב הזה, אתם יודעים על כל אחד שנכנס אליו ויש לכם גם אפשרות לגלות יותר פרטים לגביו (במה הוא עוסק, מה כתובת המייל או המספר הנייד שלו, כמה ילדים יש לו, או כל שאלה שתבחרו לשאול עם ההצטרפות שלו למרחב האישי שלכם).

במצב הזה, הרבה יותר קל לייצר מערכת יחסים חמה, כנה ומקצועית שמבוססת על היכרות יותר אישית עם הקהל שהופך להיות קהילה שלכם, ולאורך הדרך, הרבה מהם הופכים גם ללקוחות משלמים שמעריכים את הפתרונות המקצועיים שאתם מספקים להם.


בעלת עסק של אישה אחת, שמשקיעה את רוב האנרגיות שלה בלטפח את מערכת היחסים עם המתעניינים שלה במרחב האישי, תקבל אחוזי המרה הרבה יותר גבוהים של מתעניינים שהופכים ללקוחות משלמים, ובהרבה פחות מאמץ.



אוספי מתעניינים

הכלי הכי יעיל שעוזר לאסוף מתעניינים מהמרחב הציבורי למרחב האישי הוא מה שנקרא בז'רגון המקצועי "מגנט לידים". העיקרון הבסיסי של מגנטים כאלה זה שהם מכילים ערך מקצועי איכותי, שהקהל רוצה לקבל והוא ארוז בחלקים קטנים שקלים ליישום.

זה לא מספיק להכין מגנט לידים יחיד ולשווק אותו לאורך זמן. החכמה היא לייצר כל הזמן מגנטים חדשים, קלילים ומגוונים ולהציע אותם במרחב הציבורי. ככה הם יוכלו לתת מענה כל פעם לקהל חדש שזקוק לערך הזה בדיוק באותה נקודה של זמן ולהוביל אותם אל המרחב האישי ובאותה הנשימה להגדיל את הקהילה שלכם.


למי נותנים את מגנטי הלידים האלה בפועל?

לקהילה שנמצאת במרחב האישי ולא לקהל במרחב הציבורי. מספרים עליהם לקהל במרחב הציבורי, מיידעים אותו שזה הערך שהקהילה שלכם עומדת לקבל, ופשוט שואלים מי ירצה להצטרף לקהילה ולקבל את הערך הזה.


ומה קורה אם נכנסים אליכם לקהילה מתעניינים שלא מתאימים לקהל האידאלי שלכם?

זה היופי במרחבים האלה, כמו שקל לעבור מהמרחב הציבורי לאישי, ככה גם קל לצאת מהמרחב האישי שיצרתם החוצה.

כל הזמן יהיו כאלה שיבחרו לצאת מהקהילה שלכם, כי הרווח שלהם לא עולה על ההשקעה שהם צריכים להשקיע כדי ולהישאר בה, או שזה פשוט לא מתאים להם בנקודת הזמן הזאת, וזה בסדר גמור. אנחנו לא מתאימים לכולם ולא כולם מתאימים לנו באותה נקודת זמן.

כל עוד תקפידו לייצר מגנטי לידים קלילים ומלאי ערך, שימשיכו לאסוף מתעניינים נוספים מהמרחב הציבורי למרחב האישי של העסק שלכם, אתם תראו שהקהילה שלכם תמשיך לגדול, גם אם יהיו אחוזים מסוימים שיבחרו לצאת ממנה לאורך הזמן.

וככל שהקהילה גודלת, כך גם יגדל מספר הלקוחות המשלמים שיגיעו משם.


רוצים לדעת איך אפשר לגבש ביום אחד עשרות רעיונות למגנטי לידים קלילים שיעבירו את המתעניינים שלכם מהמרחב הציבורי למרחב האישי של העסק שלכם, ויגדילו לכם את הקהילה באופן שוטף ולאורך זמן?

אני מזמינה אותכם להגיש בקשה להצטרף לקבוצת הוואצאפ שלי "עצמאיות אמיצות" (במרחב האישי של העסק שלי), ולקבל שם הדרכה וקובץ עזר שיעזור לכם בדיוק בזה, יחד עם עוד המון הדרכות בנושאים שונים שעוזרים לקדם עסק של אישה אחת.

bottom of page